Vege kuchnia

Banan z avocado udają nutellę.

Miałam nie pisać o jedzeniu, ani o gotowaniu, no cóż takie było założenie. Jednak kto by się trzymał założeń. Może czasem coś wrzucę jak się czymś zachwycę, tak jak tym o czym dzisiaj. Już kilka razy widziałam przepis na mus z avocado i bananów, ale jakoś się nie składało. Dzisiaj zmiksowałam warzywo z owocem i podałam Polyannie. Mmmmmm, aż zapomniałam fotki strzelić.


DSC_0239

No nie wygląda,bo to resztka. Naprawdę smakowało.

Sobie dosypałam kakao (tak na oko) i zajadałam, aż mi się uszy trzęsły :P. Myślę, że to dobry pomysł na masę do tortu, zamiast masła i cukru avocado i banany.

DSC_0241

Mogłabym się postarać i zrobić piękne zdjęcie, ale jak już pisałam, o aparacie przypomniałam sobie jak prawie wszystko „zjadło się”.

W porównaniu z klasyczną nutellą, która jest smaczna, ale właściwie bez wartości odżywczych, ten krem to prawdziwa bomba witaminowa.

Avocado

– uznawane jest za jedzenie doskonałe, a do tego nie jest modyfikowane genetycznie

– zawiera min. kwasy omega3, wit E, B6, kwas foliowy, luteinę, potas, antyoksydanty (glutatiol),

– obniża ciśnienie, reguluje poziom cukry, obniża poziom złego cholesterolu, „odżywia” mózg, chroni oczy

– niestety jest kaloryczne – 95 kcl w 100g czyli średnio ok 430 kcl w jednym owocu

Banan

– zawiera mnóstwo potasu (385mg), wit C (8,7mg), kwas foliowy (20 mikro gramów), wit A(64IU) i wiele innych

– obniża poziom cholesterolu, obniża ciśnienie, wpływa na zahamowanie biegunki,

– 89 kcal w 100g

Nutella

– 57% cukru, 10,9 g nasyconych („złych”) kwasów tłuszczowych i 544 kcal w 100g

Wiem, nutella jest dobra, ale…

I wartość dodana z mojej „nutelli” – pestka, która zachwyciła Polyannę – nowa eco-piłeczka

DSC_0242

Widać, że dziecko jadło.