2018
Sierpień
A. Bielecki Spod zamarzniętych powiek – alpinista celebryta, ale w sumie fajny człowiek. Od Tychów po Himalaje – świetnie się czyta.
J. Hugo-Bader – Długi film o miłości – o podróży w Himalaje po ciała „naszych” wspinaczy. Bardzo smutne, ale wartościowe
Lipiec
P. Patrick – Osobliwe szczęście Arthura Peppera – rekomenduję na blogu 🙂
P Świst – Prokurator – niby ostre, ale takie jakieś, może to i kryminał
N. Socha – Troje na huśtawce – autorka dość modna, książkę odkładałam kilka razy i skończyłam tylko dlatego, że nie miałam co czytać
O.Grelińska Mama dookoła świata – rozmowy z mamami z rożnych zakątków świata – o ciąży i wczesnym dzieciństwie – ciekawe, antropologiczne zacięcie
R. Kotarski – Włam się do mózgu – sama nie wiem, niby dobre, ale…
Czerwiec:
I. Falaise – Mój mąż potwór – nie wierzę, ze kobieta może być, aż tak głupia
A.Niffenger Żona podróżnika w czasie – pięęęękna, miejscami przegadana, ale warto
G.Rubin – Lepiej. 21 strategii, by osiągnąć szczęście – bardzo inspirująca książka o nawykach
C. Massarotto – 100 czystych stron – ciekawie się czyta
T. Campbell – Ukryta prawda – bardzo hermetycznie napisana książka o medycynie i zdrowiu
M. Szafrański – Zaufanie czyli waluta przyszłości – większość było na blogu, ale w ramach automotywacji warto
Maj:
V. Samp – 7 prób – autor „Slum doga” pisze dość ciekawie o współczesnych Indiach
Wszystko jest w twojej głowie
AD Julliard – Ślady małych stóp na piasku – baaardzo łzawe
J. Stuhr – Moje smoki na dobre i na złe
A. Skupieńska – Zostań freelancerem- właściwie wszystko napisała na blogu
G. Masterton – Infekcja
Kwiecień:
B. Dickinson- Do czego służy ten przycisk. Autobiografia – naprawdę bardzo dobra książka
M. Łukowiak – Projekt matka – bardzo refleksyjne, miejscami przydługie, ale w sumie daje radę
H.Yamashita – Dan sha ri: jak posprzątać aby oczyścić swoje serce i umysł – mój ulubiony temat 😀 w nieco innym ujęciu
T.Simkins – Francja elegancja – Brytyjczyk wędruje po Francji, bez planów za to z szeroko otwartymi oczyma
A. Borecka – Alpinistka na autostopie (II tom) – tym razem wędrówka po Azji – dobre
Dydzik – Nieperfekcyjna mama – nic czego bym już sama nie odkryłam, ale w sumie ok
Marzec
D.Walfer – Dwa wybory – narracja w 2 wersjach: ciąża usunięta lub nie – trochę nudne, ale daje do myślenie
L Babauta – Zen habits – znużyło mnie dokumentnie
K Wągrowska – Życie zero waste – czytam bloga więc książka też mi się podobała, bez szału, ale całkiem, całkiem
M. Levi Pierwszy dzień – o ile pierwsza część była super, o tyle ta przegadana i jakaś taka na siłę
D. Koziarski Klub samobójców – zabawne, ale jakoś powoli mi się czyta
Luty
M. Gretkowska – Kosmitka – bardzo fajny dziennik zanurzony w dzisiejszości
N. Hamid – Gorzka pomarańcza – Polka Arabowi poślubiona – nuuuuuda
M. Levi Pierwsza noc – przygodowy Levi, tego jeszcze nie było, jest naprawdę swietne!
N. Sparks – Jesienna miłość – łzawe
Ch.Jurgensen – Znikasz – dość przerażająca książka o tym co dzieje się z człowiekiem po urazie mózgu
A. Graff – Jestem stąd – potężna dawka wiedzy o feminizmie, nauce i życiu
styczeń
K.Verburgh Klepsydra żywienia
D.Koziarski – Socjopata w Londynie – dość zabawne, ale miejscami przeintelektualizowane, autor chciał, żeby było JESZCZE zabawniejsze , no nie zawsze się udało
V.Farquharson – Zieloni śpią nago – eko wyzwania z dużą dozą humoru
A. Graff – Matka feministka – zbiór felietonów, upiornie aktualnych.
M. Szabłowska Przypadki. Robert Janowski jakiego nie znacie – bardzo miła ksiązka o miłym człowieku
S.Regener Pan Lehmann – 1989, Kreuzberg – akcja taka sobie, ale czytałam, bo też chodziłam po tych ulicach 😀
A. Pilipiuk Konan destylator – dla miłośników Jakuba i Semena
B.Johnson Pokochaj swój dom – klasyczna pozycja dla zerołejstowców
2017 – wyszło mi 81 książek! Jestem lepsza niż statystyczny Polak! A jeśli dodam jeszcze kilka takich co nie dałam rady dokończyć, plus „naukowe” i te, które przeczytałam dzieciakom 🙂
Grudzień:
A. Sundberg – Żona terrorysty – wstrząsająca historia o tym co religia może zrobić z normalnej, na pierwszy rzut oka, kobiety
M. Levy – Gdzie jesteś
M. Kalicińska – Dom w Ulsan – bardzo fajna książka o życiu ekspatów w Korei – tej lepszej
J.Hein – Berlin: hipsterska stolica Europy – świetne studium-przewodnik łączący w sobie wszystko co należy wiedzieć o Berlinie
T.Campell – Plan Campbella
U.Pollmer i inni – Smacznego! Chorzy z powodu zdrowego jedzenia
M.Levy – W następnym życiu
W. Paniuszkin – Rublowka no jak tak wygląda życie rosyjskich bogaczy….
G. Daneshvari – Anna w Nowym Jorku – komedia romantyczna, można odpuścić sobie tą lekturę
M Halber – Najgorszy człowiek na świecie – nie dałam rady, bardzo ciężkie, o alkoholizmie i wychodzeniu z niego
Listopad:
D. Kazimierczak – Cesarskie cięcie – o światku medycznym, z korupcją w tle. Boję się, ze to może faktycznie tak wygląda.
M. Szwarc – Ojcowie szóstego levelu – wywiady z ojcami „na wychowawczym”, trochę przegadane
M. Levy – Uczucie silniejsze niż śmierć
A. Szarłat – Świat według Fidyka – genialna książka o reportażach z bardzo ciekawych miejsc
L.Olejniczak Jestem blisko
M.Wiking Hygge. Klucz do szczęścia
F.Sasaki Pożegnanie z nadmiarem. Minimalizm japoński
Październik:
W.Twead – Nasz rok w Oriencie – emerytowani nauczyciele uczą w Bahrajnie
M.Levy
G. Stone – Widelec zamiast noża – o tym dlaczego rośliny są lepsze niż mięso
S. Levitt, S. Dubner – Myśl jak freak – o myśleniu zupełnie inaczej
F.Springer – Księga zachwytów – ciekawe opowiadanie o architekturze okraszone zdjęciami oczywiście
M.Levy – Powtórka – zakochałam się w autorze!!!
H. Karolak – Duśka. Opowieść o Darii Trafankowskiej
Wrzesień:
L. Olejniczak – Kobiety z Grodzkiej :Weronika – ostatni tom bardzo udanej sagi
N. Fiedorczuk Jak pokochać centra handlowe – poruszająca książka o rodzicielstwie i depresji
M. Levy – Złodziej cieni – kolejna książka tego autora, cieszę się, że jeszcze kilka innych napisał, bo ta była świetna i chcę więcej!
K. Daukszewicz – Prosto z ambony – felietony z „łowcy polskiego” – cudne
H. Gołębiewski – Zygzakiem przez życie – wywiad z „Cegiełką” czyli Edim – bardzo rozweselające
M. Wrotniak – Tam mieszkam. Życie Polaków za granicą – seria ciekawych wywiadów z różnych końców świata
Sierpień:
E. Błaszczyk – wywiad – Lubię żyć – poruszające, pokazuje jak żyć normalnie w cieniu tragedii
JP Strelecky – Kafejka „dlaczego tu jesteś?” – cieniutka, dająca do myślenia (ale bez przesady :)) – „jak znaleźć sens i radość w życiu i pracy”
C i D Heath – Pstryk. jak zmieniać, żeby zmienić – motywacyjne, całkiem, całkiem
M. Szwaja – Matka wszystkich lalek – obyczajówka z trudną historią Polski w tle, bardzo dobrze się czyta
S. Collins – Kosogłos – no musiałam skończyć trylogię! podobało się, oj podobało
G.Colvin – Talent jest przeceniany – niby trochę motywacyjne, ale przegadane
M Levy – Ona &On – literatura francuska 😀
U. Pollmer –Kto nam podkłada świnię – po tym mocno zastanawiam się nad ekologią i raportami nt żywności
S. Sandberg – Włącz się do gry – bardzo inspirująca książka
Lipiec:
S. Collins – W pierścieniu ognia – wciągnęłam się w temat 😀
D.Loreau – Sztuka porządkowania – inspiruje do zmian
A.Pilipiuk – Litr ciekłego ołowiu – mistrz Pilipiuk jak zawsze w najwyższej formie
K. Ratajczak – Niezniszczalne – wywiady z kobietami sukcesu
P van Laak- 1 kobieta, 4 dzieci, 0 kasy – autorka pisze jak przez kilka lat radziła sobie bez stałej pracy za to z 4 dzieci – bardzo inspirujące.
J McHenry- Kuchnia duchów – trochę dziwna bohaterka spotyka duchy bliskich gotując – intygujące; plus kilka przepisów
K.B. Miszczuk – Pustułka – niby nie lubię kryminałów, ale ten był zupełnie niezły; co prawda wyjaśnienie intrygi na 1 stronie rozczarowuje i wygląda jak napisne na kolanie w ostatniej chwili
R. Frydrych – Załatw pogodę, ja zajmę się resztą – bardzo fajna, ciepła, szybkoczytalna książka – 510 stron!
Czerwiec:
S. Collins – Igrzyska śmierci – filmu nie widziałam, książka bardzo mi się spodobała
Książka o Wigilii, którą oddałam do biblioteki a tytułu nie zapisałam – akcja toczy się na przestrzeni kilku lat, każdy rozdział zaczyna się tak samo, koniec zaskakuje
Halloween. Cukierek albo psikus – opowiadana polskich autorów
J. Podsadecka – Dasz radę. Ostatnia rozmowa z ks Kaczkowskim – warto, dużo o świecie, ludziach, religii – bez kościółkowego zadęcia
K.van Loon- Ojciec i ojciec- właściwie nie znam literatury holenderskiej, a ta książka mnie do niej zachęca
S. Chutnik – Smutek cinkciarzaa – wycieczka do PRL-u; Sylwia jak zawsze na wysokim poziomie
Maj
M.Parus Rodzinnych ciepłych świąt – dawno nie zarwałam nocy z zaczytania; zaskakująca
M. Warda: Nie ma powodu by płakać – by czytać też w sumie nie, zgrabnie napisana książka o nie wiem czym
M. Sapała: Mniej, Intymny portret zakupowy Polaków – kawał dobrej reporterskiej roboty zmuszający do myślenia, zachęcający do rewolucji w życiu
Ch. Cho: Sekrety urody Koreanek – tak mnie zmotywowała aż sobie olejek do mycia twarzy kupiłam 😛
I. Iwasiów: Pięćdziesiątka – bardzo dobrze napisana, bardzo życiowa, bardzo antyalkoholowo mnie nastawiła
Życie na pełnej petardzie – rozmowa Piotra Żyłki z ks. Janem Kaczkowskim – poruszający życiorys mądrego, dzielnego człowieka
Kwiecień
S.Low : Cała nowa ja – całkiem zabawna książka, odprężająca, zgrabnie napisana
P.Kalanithi: Jeszcze jeden oddech – smuuutne, łzawe, od początku wiadomo, że autor umarł
M. Kostyszyn: Ch…wa pani domu – do refleksji, ale w sumie wkurzające
M.Marr: Opiekunka grobów – trochę horror, trochę obyczajówka, w sumie niezłe.
A. Vanderhoof: W krainie obfitości mango – o żeglowaniu po ciepłych morzach, bardzo sympatycznie plus przepisy
Marzec
K. Dunin: Obciach – spora dawka feministycznej filozofii :), ale z miłością w tle
B.Ware: Czego żałują umierający – smutne, ale daje do myślenia
J.Rolińska : Rozmowy o dzieciństwie – rozmowy z pisarzami
CM Lakotta – Klauzura. Wstęp wzbroniony
A.Bowman – Plan: żyć długo i szczęśliwie – poradnik co zrobić z małżeństwem, inspirująca
Luty
G. Masterton: Sissy Sawyer – ciarki po plecach….
D. Lebovitz: Moje słodkie życie w Paryżu – słodkie przepisy, cudne obserwacje
C. Jurek: Jedz i biegaj – nie dość, że weganin to do tego ultramaratończyk – bardzo inspirujące
M. Bruczkowski: Zagubieni w Tokio- dalsze przygody Polaków w Japonii, tym razem mniej tła kulturowego, a więcej zagadek, wręcz kryminalnych 😛
T. Ferris: 4-godzinny tydzień pracy – bardzo motywacyjne, ale jak się nie jest młodym amerykańskim singlem to chyba trudno zastosować w praktyce (pisałam o tym tu)
K.B. Miszczuk: Ja potępiona – trzecia część powieści fantasy – małż lubi mi kupować nie koniecznie od pierwszego tomu 🙂
styczeń
P.P Reszka: Diabeł i tabliczka czekolady – bardzo dobre reportaże publikowane wcześnie w GW
I. Iwasiów: Umarł mi – kolejna pozycja pomagająca oswajać żałobę
D Masłowska: Więcej niż możesz zjeść – felietony nie zupełnie kulinarne
D. Chamberlain: Szansa na życie – niby trochę obyczajowa, niby kryminał
S. Chwin: Srebrzysko. – bardzo ambitna lektura jak na początek roku, ciekawa, ale niezbyt łatwa w odbiorze.
J. Tomańska: Polka w Madrycie. – czytam i sama się dziwię czemu jeszcze nie rzuciłam, autorka budzi zażenowanie zachwytami nad swoją osobą, a Madrytu w tym tyle co kot napłakał
Spróbuję w tym roku zobaczyć ile tak naprawdę czytam 😛 Dodatkowo, „małpując” pomysł z Notatek z podziemia, zmierzę w centymetrach moją „czytalność”. I tak po szkolnemu ocenię co mi się podobało, a co nie
Rok 2016 kończę z wynikiem 171,5 cm, do zaplanowanego „wzrostu” zabrakło mi 2,5 cm.
Grudzień: 17,5 cm
L.Olejniczak – Kobiety z ulicy Grodzkiej: Matylda (5) 2,5 cm
L. Fabisińska- Córeczka (4) 2,5 cm
L.Olejniczak Kobiety z ulicy Grodzkiej: Wiktoria (5) 3 cm
S. Brierley – Lion. Droga do domu (5) 2,5 cm
A. Gavalda Po prostu razem. (5! po raz setny) 2 cm
G. Masterton – Anioł Jessiki. (3) 1,5cm
N. Spalding – Miłość z obu stron (5) 2 cm
Listopad: 15 cm!
L.Olejniczak Kobiety z ulicy Grodzkiej. Hanka (5) 2 cm
I. Klementowska. Minuty. Reportaże o starości. 2,5 cm (5)
T.E. Opoka – Żona psychopaty 2,5 cm (4)
J. Kalyta – Położna – 2 cm (5)
A. Pilipiuk – Reputacja – 3 cm (5)
E. Giffin- 100 dni po ślubie 3 cm (5)
Październik: 11 cm
miałam w tym miesiącu pecha do słabych książek – 4, w których udało mi się dobrnąc do +/- 50 strony – doliczam sobie 2cm
M. Rigamonti – Bez znieczulenia – wywiad z małżeństwem ginekologów M i R Dębskimi 2 cm (5+)
E.Hyde – Córka aborcjonistki 2 cm (5)
M. Collee – W Chinach jedzą księżyc 2,5 cm (5)
A. Richter Czym zadziwi strefa Kiwi. 2,5 cm (5)
41,5 cm – trzeci kwartał
Wrzesień: 12 cm
a. Lee Zdemaskowana Dziewczyna, której jedno w głowie (3) 3 cm
A. Borecka Alpinistka na autostopie (5) 2 cm
U Jabłońska – Walka jest kobietą (5 ) 2 cm
S. Moriarity Droga po dziecko (4) 2 cm
W Bancarzewska Noc nad Samborzewem (4+) 3 cm
Sierpień – 16 cm
G. Orwel – Rok 1984 (6) 1,5 cm
M. Vievegh – Ekożona (3+) 1,5 cm
M. Niedźwiecki – Radiota (5) 2,5 cm
W. Bancarzewska – Zapiski z Annopola (5) 3 cm
M. Łukowiak – Projekt matka (5) 3 cm
K.Sparks – Ja cię kocham, a ty śpisz wampirze (4) 3,5 cm
K. Michalak – Nie oddam dzieci (3) 2,5 cm
Lipiec – 13,5 cm
W. Bancarzewska – Powrót do Nałęczowa (5!) 3cm
A. Kuziemska – Pępek świata. Z dzieckiem w drodze. (5) 2,5 cm
K Bonowicz – Pierwsze koty robaczywki (4) 2 cm.
F. Moccia – Chwila szczęścia (5) 2 cm
A Passent – Kto to pani zrobił? (4) 3cm
Gavalda – Ostatni raz (5) 1 cm
pierwsze półrocze: 86,5 cm – 1/2 centymetra brakuje do 1/2 zamierzonej wysokości
drugi kwartał: 46 cm
T. Mazur – Fiasko. Podręcznik nieudanej egzystencji 1,5 cm (3)
B.Davies – Zgubiono, znaleziono 2,5 cm (4)
L.Lokko – Prywatna sprawa 3,5 cm (4+)
Z. Miłoszewski – Domofon 2,5 cm (3)
H. Mankel – Włoskie buty 2,5 cm (3+)
S. Mam – Droga utraconej niewinności (autobiogr.) 1,5 cm (5)
J.Foer – Jak zostałem geniuszem pamięci – 1,5 cm (5)
A. Gavalda – Lepsze życie 2 cm (4)
Maj: 14,5
S. Maushart e-Migranci 2,5 cm (5)
M. Bruczkowski-Bezsenność w Tokio (3,5) (4+)
S. King – Joyland 3 cm (4) – King z wiekiem zrobił się marudny!
M Kalicińska – Co Gocha? (z blogu) 3 cm (5)
Kwiecień: 14 cm
D. Nichols – Jeden dzień – 3 cm (5)
S. Connell – Surogatka – 2,5 cm (4+)
M i S Diaczenko – Następca – 3cm (5)
J. Opiat-Bojarska – Klub wrednych matek – 2 cm (3)
D. Loreau – Sztuka minimalizmu w codziennym życiu – 1,5 cm (5)
A. Cieślar Listy do Małgosi – 2 cm (5)
Pierwszy kwartał 2016 – 40,5 cm
Marzec: 6 cm
Marta Szarejko – Odwaga jest kobietą – 2,5 cm (5)
Agnieszka Moniak – Azzopardi 0 Niania w Paryżu 2 cm (3+)
Anne-Dauphe Julliand – Wyjątkowy dzień. 1,5 cm (4)
(ciągle Gabaldon)
Luty: 15,5 cm
Ewa Wołankowska-Kołodziej – Grzech jest kobietą 2 cm (5)
Diana Gabaldon – Ognisty krzyż – 8cm! (4)
Veronica Henry – Noc w Orient expressie 2cm (5)
Gillian Flynn – Mroczny zakątek – świetny kryminał 3,5 cm (5)
Styczeń: – 19 cm
Helen Brown – Kleo i ja. Jak szalona kotka ocaliła rodzinę. – przebrnęłam ok 50 stron i rzuciłam (2)
Marina i Siergiej Diaczenko – Szrama – kolejny tom tetralogii fantazy 2,5 cm (5)
Sylwia Chutnik – W krainie czarów 2,5 cm (4)
Magda Frez – Mama smoczek 2 cm (4)
Mary Roach – Gastrofaza 2,5 cm (5!)
Catharine Crawford – Dlaczego francuskie dzieci nie grymaszą 2 cm (5)
Dominique Loreau – Sztuka sprzątania. Uporządkuj swój dom i swoje życie. – 2 cm (5)
M. Mastalerz rozmawia z Piotrem Frączewskim – Ja Frączewski – 3,5 cm (5)
Plum Sykes – Debiutantka z Park Avenue – 2 cm (4-)
L